Garantie

Algemeen

Deze garantiebepalingen gelden enkel voor consumenten. De garantietermijn gaat in op de dag van aankoop van het product en bedraagt 24 maanden. De garantietermijn wordt niet verlengd door garantiewerkzaamheden en vervangende leveringen. Bewaar het aankoopbewijs goed; reparatie of vervanging binnen de garantie is alleen mogelijk met het originele aankoopbewijs. Garantie en/of eventuele klachten dienen afgehandeld te worden met de (web)winkel waar het product gekocht is.

Uitgesloten van garantie

Er geldt geen garantie voor:

  • Schade door externe invloeden;
  • Achteloze beschadigingen;
  • Ongepast of onjuist gebruik, inclusief het gebruik van lekkende en/of verkeerd geplaatste batterijen en/of niet-originele onderdelen;
  • Onjuiste opstelling of installatie, zoals het niet naleven van veiligheidsvoorschriften en/of aanwijzingen in handleidingen;
  • Veranderingen, invoegingen en/of uitbreidingen van het product;
  • Professioneel gebruik;
  • Nedis producten die buiten de Nedis webshop zijn besteld (neem hiervoor contact op met de winkel of webshop waar het product is gekocht);
  • Reparaties en/of aanpassingen uitgevoerd door anderen dan Nedis.

Te allen tijde berust de besluitvorming over de toepassing van de garantie bij Nedis.

Defect product

Heb je een defect product dat bij Nedis in de webshop is gekocht en binnen de garantie valt? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Definities

In deze garantiebepalingen wordt verstaan onder:

  • Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met Nedis;
  • Nedis: Nedis B.V. gevestigd in ’s-Hertogenbosch.

Inhoud en omvang

Als er binnen de garantieperiode gebreken optreden, bepaalt Nedis of het product kosteloos gerepareerd of vervangen wordt. Vervangen onderdelen of producten worden eigendom van Nedis. Verbruiksartikelen en toebehoren (zoals batterijen, antennes, afstandsbedieningen, snoeren, knoppen, batterijkleppen, etc.) vallen niet onder de garantie.

Als blijkt dat het defect is ontstaan door oneigenlijk of onjuist gebruik, kan geen beroep worden gedaan op de garantie. Nedis behoudt zich het recht voor om de reparatie- en materiaalkosten door te belasten. We zullen hierover vooraf contact opnemen, zodat je hierover zelf kunt beslissen.

Verpakking en transport

Zorg ervoor dat je het product in de originele verpakking stopt. Als dit niet mogelijk is, zorg dan voor een goede en degelijke vervangende verpakking. Bij transport zonder geschikte verpakking vervalt de garantie, aangezien het transportrisico bij jou ligt. Stuur geen extra zaken mee, zoals dvd’s, USB-sticks, etc. We kunnen geen verantwoordelijkheid nemen voor dergelijke zaken die (onbedoeld) kwijtraken.

Namaakproducten

Wanneer je rechtstreeks bij Nedis of bij een erkende Nedis-dealer onze producten koopt, weet je zeker dat je een echt Nedis-product hebt. Alleen voor deze producten geldt de garantie van Nedis.

Wanneer je producten koopt bij een niet-erkende dealer, valt het product alleen onder de garantie van Nedis wanneer de dealer met een gedetailleerde factuur en betalingsbewijs kan aantonen dat het product daadwerkelijk bij Nedis of een erkende dealer is gekocht.

Nedis geeft geen garantie op namaakproducten. Het doorverkopen van dergelijke producten kan leiden tot wettelijke aansprakelijkheid en/of strafrechtelijke vervolging.

Versie juli 2024